Gælder for køb på prolution.dk – sidst opdateret: 22. oktober 2025
Denne politik beskriver vilkår for refundering, afbestilling og reklamation for køb foretaget hos ProLution ApS. Vi leverer primært rådgivningsydelser og skræddersyede leverancer (fx ESG Express og øvrige ESG-rapporter). Politikken er målrettet B2B-køb og afspejler, at der typisk ikke er fortrydelsesret for erhvervskunder.
For erhvervskøb af rådgivningsydelser og skræddersyede leverancer (fx ESG-rapporter) ydes der som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, når arbejdet er påbegyndt, eller når materiale er udleveret.
Hvis du ønsker at fortryde inden vi påbegynder arbejdet, kan ordren annulleres, og vi refunderer købsbeløbet fratrukket evt. betalings-/administrationsgebyrer.
Når arbejdet er påbegyndt (fx gennemført opstartsmøde, analyse eller udfyldt skemaer med vores bistand), kan ordren ikke fortrydes. Ved særlige tilfælde kan vi tilbyde delvis refundering proportionalt med ikke-forbrugt arbejdstid – dette kræver skriftlig aftale.
Oplever du fejl eller mangler i en leveret rapport eller beregning, skal du reklamere inden for 14 dage fra levering ved at kontakte os på info@prolution.dk og beskrive forholdet. Vi afhjælper uden meromkostning, når fejlen kan henføres til vores leverance og ikke skyldes forkerte/ufuldstændige input.
Bemærk: Bankens behandlingstid kan medføre ekstra dage, før beløbet fremgår af din konto.
Når digitalt materiale eller dataleverancer (fx skabeloner, rapportudkast, beregningsark) er udleveret/tilgængeliggjort, anses leverancen for påbegyndt/foretaget, og refundering ydes som udgangspunkt ikke.
Hvis der er åbenbare tekniske fejl i en fil, leverer vi naturligvis en fungerende version uden omkostning.
Sælger vi i særlige tilfælde fysiske produkter (bøger, tryksager m.v.), gælder følgende:
Tidsplanen forudsætter, at du leverer de nødvendige oplysninger rettidigt. Forsinkelser forårsaget af manglende input fra kunde side kan flytte leveringsdatoen uden refundering. Ved forsinkelse forårsaget af os laver vi en fair løsning – fx prioriteret afhjælpning eller delvis kompensation efter aftale.
Mindre faktuelle rettelser håndteres uden beregning inden for rimelig tid efter levering. Større ændringer eller nye ønsker afregnes som tillæg.
Skriv til info@prolution.dk med ordrenummer, beskrivelse og vedhæft evt. dokumentation.
Over 30 danske virksomheder har valgt ProLution som deres partner til bæredygtighedstransformation